TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kujawsko-Pomorskie Archiwum
 
Menu główne
Aktualności
Powiaty i gminy
O województwie
Nasze symbole
     Link - informacje o województwie w języku angielskim   Link - informacje o województwie w języku niemieckim   Link - informacje o województwie w języku francuskim
     Link - informacje o województwie w języku hiszpańskim   Link - informacje o województwie w języku rosyjskim   Link - informacje o województwie w języku fińskim
Samorząd Województwa
Statut Województwa
Zarząd Województwa
Urząd Marszałkowski
Jednostki organizacyjne
Menu tematyczne
Informacje prasowe
Turystyka
Planowanie Strategiczne i Przestrzenne
Promocja
Współpraca Międzynarodowa / International Cooperation
Budżet, finanse
Mienie Województwa
Kultura
Edukacja
Sport
Zdrowie
Sprawy Społeczne
(Nie)pełnosprawni
(Nie)pełnosprawni - archiwum
Rolnictwo i obszary wiejskie
Geodezja i Kartografia
Ruch drogowy
Infrastruktura
Środowisko
Społeczeństwo Informacyjne
Zamówienia publiczne - archiwum
Patronat Marszałka
Organizacje Pozarządowe
e-Urząd
ISO
Etyka
Kadry Urzędu
Badanie satysfakcji Klienta
Nasze analizy
Bezpieczeństwo
Zakupy
Polityka plików cookies
Deklaracja dostępności
 
Nasze portale

Baner - Biuletyn Informacji Publicznej


Informacje


Baner - Niebieska Linia



 
Plan modernizacji regionu 2020+ przyjęty Drukuj
 Sprawny regionalny transport publiczny to ważny czynnik rozwojowy, istotny czynnik spójności i integralności regionu, a przy tym skuteczne narzędzie rozwoju społecznego. Chcemy, by większość mieszkańców województwa mogła nim dotrzeć do Bydgoszczy lub Torunia w godzinę, a pozostali w nie dłużej niż 90 minut. Zapisy na ten temat są częścią przyjętej 21 października przez sejmik strategii rozwoju województwa.
 
- Wszyscy wiemy, że lokomotywami regionów są największe miasta. To one są najsilniejszymi ośrodkami gospodarczym z najniższymi wskaźnikami bezrobocia, to w nich są placówki medyczne o najwyższych stopniach referencyjności, najlepsze wyższe uczelnie, instytucje wysokiej kultury. To one są także – dzięki lotniskom, węzłom drogowym i kolejowym - regionalnymi oknami na świat. W przypadku województwa kujawsko-pomorskiego takimi ośrodkami są Bydgoszcz i Toruń. Stąd systemowe założenie 60/90 – wyjaśnia marszałek Piotr Całbecki.

Chodzi więc o dojazdy do pracy, do szkół i na uczelnie, a także o łatwość korzystania z najwyższej jakości usług kulturalnych, medycznych i biznesowych skupionych w Bydgoszczy i Toruniu.

Koncepcja 60/90 zakłada, że z każdego z ośrodków powiatowych do jednej lub obu stolic województwa czas dojazdu w komunikacji publicznej nie powinien przekroczyć 60 minut, a z dowolnej miejscowości na terenie województwa 90 minut. Zakładamy, że przy zastosowaniu odpowiednich rozwiązań technicznych i organizacyjnych „strefa 60 minut” obejmie zasadniczą część województwa. Czynnikami sprzyjającymi są tu centralne położenie obu ośrodków stołecznych, „dośrodkowy” układ najważniejszych dróg i linii kolejowych, zwarty obszar województwa oraz stosunkowo niewielka odległość od Torunia i Bydgoszczy nawet najdalszych rubieży regionu.

Sieciowy, dwustopniowy system dojazdowy – z kilkudziesięcioma węzłami przesiadkowymi z których wychodzić będą bezpośrednie połączenia z Bydgoszczą i Toruniem -  oprzemy na kolei, bo w rzeczywistości tylko pociąg może zapewnić realnie szybki i bezkolizyjny dojazd do centrów miast. Tam gdzie pociągi nie dotrą, uzupełnią je autobusy. Dopełnieniem będzie specjalna polityka taryfowa (wspólna karta transportu publicznego w województwie), realizująca postulat równego dostępu (koszt dojazdu nie będzie ściśle związany z odległością).

Dla realizacji naszych założeń konieczne będą inwestycje dotyczące sieci kolejowej, także te, które łączyć się będą z jej rozbudową. Będziemy zabiegać o modernizację linii Toruń- Lipno-Skępe (chodzi o zwiększenie dopuszczalnej prędkości i lokalizację przystanków), przywrócenie połączeń Bydgoszcz-Szubin oraz rozpoczęcie działań na rzecz budowy linii Maksymilianowo-Koronowo (powrót do idei szybkiego połączenia kolejowego Bydgoszczy z Koronowem i Tucholą) i Szubin-Żnin (połączenie Bydgoszczy ze Żninem).

Kropką nad „i” będzie rozszerzenie systemów komunikacji miejskiej pięciu największych miast województwa na ich podmiejskie gminy wiejskie.

Uchwalona strategia rozwoju województwa (bez korekty językowej) tutaj. Wersja po korekcie zostanie udostępniona w przyszłym tygodniu.

Czytaj też:

Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego


18 października 2013 r.
Ostatnia aktualizacja: 23 października 2013 r. 
 
 
 
 


Dzisiaj jest: środa, 20-10-2021
Wywiad Tygodnia

Sejmik

Kontrakt Terytorialny

Baner - Portal video

ZIT


Rok Jana Pawa II

Nagrody i Medale

Loty Bydgoszcz - Frankfurt

Razem dla Regionu

Katalog konkursowy

Baner - Rzecznik informuje

Baner - Link do galerii zdj

Internetowy atlas wojewdztwa kujawsko-pomorskiego

Nasza Energia

Konkurs Innowacyjna Marka Regionu InnoMaRe

Inne ważne linki

Statystyki strony
odwiedzających: 134494663
 
 
(C) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2007