TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kujawsko-Pomorskie Archiwum
 
Menu główne
Aktualności
Powiaty i gminy
O województwie
Nasze symbole
     Link - informacje o województwie w języku angielskim   Link - informacje o województwie w języku niemieckim   Link - informacje o województwie w języku francuskim
     Link - informacje o województwie w języku hiszpańskim   Link - informacje o województwie w języku rosyjskim   Link - informacje o województwie w języku fińskim
Samorząd Województwa
Statut Województwa
Zarząd Województwa
Urząd Marszałkowski
Jednostki organizacyjne
Menu tematyczne
Informacje prasowe
Turystyka
Planowanie Strategiczne i Przestrzenne
Promocja
Współpraca Międzynarodowa / International Cooperation
Budżet, finanse
Mienie Województwa
Kultura
Edukacja
Sport
Zdrowie
Sprawy Społeczne
(Nie)pełnosprawni
(Nie)pełnosprawni - archiwum
Rolnictwo i obszary wiejskie
Geodezja i Kartografia
Ruch drogowy
Infrastruktura
Środowisko
Społeczeństwo Informacyjne
Zamówienia publiczne - archiwum
Patronat Marszałka
Organizacje Pozarządowe
e-Urząd
ISO
Etyka
Kadry Urzędu
Badanie satysfakcji Klienta
Nasze analizy
Bezpieczeństwo
Zakupy
Polityka plików cookies
Kalendarz wydarzeń
« < Wrzesień 2019 > »
P W Ś C P S N
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
 
Nasze portale

Baner - Biuletyn Informacji Publicznej


Informacje


Baner - Niebieska Linia



 
Komunikat w sprawie PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska Drukuj
Konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska 18 grudnia  przedstawiło zarządowi województwa program naprawczy, którego efektem ma być zdecydowana poprawa sytuacji na obsługiwanych przez przewoźnika liniach pasażerskich w naszym regonie. Z raportu kontrolerów Urzędu Marszałkowskiego wynika, że o poprawie można mówić już teraz. Marszałek województwa zdecydował, że współpraca z konsorcjum będzie kontynuowana.

Konsorcjum zdecydowało się na wprowadzenie procedur zarządzania kryzysowego we wszystkich swoich strukturach, a także na odwołanie prezesa powołanej przez siebie spółki wykonawczej Arriva PCC Radosława Gawka. Jego obowiązki przejął Piotr Rybotycki, dotychczasowy dyrektor do spraw rozwoju w PCC Rail.
  Piotr Rybotycki i prezes będącej liderem konsorcjum spółki PCC Rail Mieczysław Olender wzięli  udział w części posiedzenia zarządu województwa, podczas której przedstawili program naprawczy. Powinien on doprowadzić do ostatecznego zażegnania kryzysu. Wynika z niego, że prywatny przewoźnik m. in. wprowadzi na tory dodatkowy tabor, przeorganizuje służby dyspozytorskie i dodatkowo przeszkoli swój personel, a w pięciu punktach na terenie całego regionu będzie utrzymywać w stałej gotowości do wyjazdu autobusy komunikacji zastępczej. Ma też zadbać o dobrą informację dla podróżnych.  Komunikacja zastępcza na trasie Toruń-Sierpc będzie kursowała do końca stycznia, kiedy prawdopodobnie zakończy się proces homologacji nowych, zamówionych przez PCC/Arrivę składów. Świadectwa homologacji przyznaje Urząd Transportu Kolejowego, który obecnie bada nowy tabor konsorcjum.   
  Zarząd województwa przyjął za dobrą monetę zapewnienia PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska. Zwłaszcza, że większość wymienionych w dokumencie działań naprawczych została już wdrożona lub jest właśnie wdrażana. Marszałek Piotr Całbecki zdecydował jednak, że będzie patrzył na ręce regionalnym przewoźnikom - nie tylko konsorcjum, ale także państwowej spółce PKP Przewozy Regionalne. W tym celu na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego zostanie zakupiony program komputerowy, umożliwiający stałe monitorowanie ruchu pociągów obu przewoźników w całym regionie. Nadal też w teren jeździć będą kontrolerzy Urzędu Marszałkowskiego, którzy wyrywkowo będą monitorować sytuację na torach oraz standard obsługi podróżnych. - Musimy doprowadzić do tego, że pociągi w Kujawsko-Pomorskiem będą jeździć regularnie. Podróżni muszą być pewni, że zapisana w rozkładzie jazdy godzina odjazdu jest obowiązująca. Sytuacja wymaga od nas  mobilizacji na rzecz przywrócenia zaufania do kolei  – powiedział 18 grudnia, po posiedzeniu zarządu województwa, marszałek  Całbecki.
   Wcześniej w Urzędzie Marszałkowskim doszło do spotkania prezesów Olendra i Rybotyckiego z szefem PESA SA Tomaszem Zaboklickim, podczas którego uzgodniono daleko idącą współpracę. Bydgoska PESA, producent jeżdżących w barwach konsorcjum szynobusów, zaproponowała, że jej instruktorzy będą uczuć obsługę pojazdów, jak sprawie sobie z nimi radzić. Oddelegowała też mechaników, którzy zajmą się wyłącznie taborem konsorcjum. – Cieszę się z tej współpracy. Uważam, że pomoże przezwyciężyć obecne problemy. Myślę, że możemy być dobrej myśli, bo konsorcjum robi obecnie bardzo wiele na rzecz unormowania sytuacji  – komentuje marszałek Całbecki.  

Mapka komunikacji zastępczej tutaj

 Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego


18 grudnia 2007 r.  
Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2007 r.
 
 
 
 


Dzisiaj jest: sobota, 21-09-2019
Wywiad Tygodnia

Sejmik

Kontrakt Terytorialny

Baner - Portal video

ZIT


Rok Jana Pawa II

Nagrody i Medale

Loty Bydgoszcz - Frankfurt

Razem dla Regionu

Katalog konkursowy

Baner - Rzecznik informuje

Baner - Link do galerii zdj

Internetowy atlas wojewdztwa kujawsko-pomorskiego

Nasza Energia

Konkurs Innowacyjna Marka Regionu InnoMaRe

Inne ważne linki

Statystyki strony
odwiedzających: 127666653
 
 
(C) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2007