TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kujawsko-Pomorskie Archiwum
 
Menu główne
Aktualności
Powiaty i gminy
O województwie
Nasze symbole
     Link - informacje o województwie w języku angielskim   Link - informacje o województwie w języku niemieckim   Link - informacje o województwie w języku francuskim
     Link - informacje o województwie w języku hiszpańskim   Link - informacje o województwie w języku rosyjskim   Link - informacje o województwie w języku fińskim
Samorząd Województwa
Statut Województwa
Zarząd Województwa
Urząd Marszałkowski
Jednostki organizacyjne
Menu tematyczne
Informacje prasowe
Turystyka
Planowanie Strategiczne i Przestrzenne
Promocja
Współpraca Międzynarodowa / International Cooperation
Budżet, finanse
Mienie Województwa
Kultura
Edukacja
Sport
Zdrowie
Sprawy Społeczne
(Nie)pełnosprawni
(Nie)pełnosprawni - archiwum
Rolnictwo i obszary wiejskie
Geodezja i Kartografia
Ruch drogowy
Infrastruktura
Środowisko
Społeczeństwo Informacyjne
Zamówienia publiczne - archiwum
Patronat Marszałka
Organizacje Pozarządowe
e-Urząd
ISO
Etyka
Kadry Urzędu
Badanie satysfakcji Klienta
Nasze analizy
Bezpieczeństwo
Zakupy
Polityka plików cookies
Kalendarz wydarzeń
« < Sierpień 2019 > »
P W Ś C P S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
 
Nasze portale

Baner - Biuletyn Informacji Publicznej


Informacje


Baner - Niebieska Linia



 
Dobre wieści w sprawie kolejowego rozkładu jazdy Drukuj
Jest satysfakcjonujące kujawsko-pomorski samorząd województwa porozumienie w sprawie kolejowego rozkładu jazdy na 2008 r. To efekt zakończonej w miniony piątek konferencji uzgodnieniowej w Ostródzie, w której wzięli udział wszyscy działający w Polsce operatorzy kolejowi.

Celem konferencji było rozwiązanie potencjalnych sytuacji konfliktowych między przewoźnikami, związanych z zamawianiem torów pod kursy pociągów. Takie uzgodnienia są konieczne, odkąd w Polsce funkcjonuje kilka firm, zajmujących się przewozami kolejowymi. Największymi graczami na rynku są przedsiębiorstwa z grupy PKP, ale coraz większy fragment tego tortu, szczególnie w przewozach towarowych, zdobywają prywatni przewoźnicy. Gospodarzem konferencji w Ostródzie była zarządzająca polską państwową siecią kolejową spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
  Konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, które wygrało przetarg na obsługę regionalnych przewozów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych w naszym województwie, przystąpiło do konferencji z obawami dotyczącymi skorelowania własnych pociągów z przejazdami składów należących do PKP Przewozy Regionalne, swego niedawnego konkurenta o kontrakt w Kujawsko-Pomorskiem. PKP PR jest operatorem międzyregionalnych połączeń, obsługiwanych przez pociągi pospieszne, których przejazdy mają pierwszeństwo w zajmowaniu torów przed pociągami regionalnymi. Dotychczasowy brak porozumienia mógł oznaczać, że pospieszne „rozjadą” plan regionalnych połączeń. Ponieważ takie pociągi nie zatrzymują się w mniejszych miejscowościach, oznaczałoby to także problemy mieszkańców naszego regionu, dojeżdżających koleją do pracy, do szkoły czy na zakupy.
  W Ostródzie udało się jednak dojść do porozumienia.
  Po konferencji wiadomo już, że będą warunki do realizowania nowej polityki transportowej samorządu województwa, polegającej na zwiększeniu liczby połączeń na kilku ważnych - z punktu widzenia polityki społecznej - regionalnych liniach. Po 9 grudnia zwiększy się  częstotliwość kursowania pociągów m. in. na linii Toruń-Chełmża. Obecnie obsługuje ją 18 pociągów, w nowym rozkładzie będzie ich 24, w tym dwa pospieszne relacji Grudziądz-Wrocław i Wrocław-Grudziądz (po drodze zatrzymają się w Toruniu i Chełmży).
  Tworzą się też pierwsze zręby przyszłej kolei metropolitalnej BiT City. Od 9 grudnia  między Bydgoszczą i Toruniem (przez Solec Kujawski) będzie jeździć 60 pociągów (o 6 więcej, niż obecnie), kursujących w szczycie co kwadrans. – Budowanie spójnego systemu transportowego obu stolic województwa i dobrej komunikacji między nimi to pierwszy krok w kierunku utworzenia bydgosko-toruńskiego obszaru metropolitalnego – komentuje marszałek województwa Piotr Całbecki. Planowane są przedsięwzięcia mające na celu skrócenie czasu przejazdu na tym odcinku.   
  Samorząd województwa prowadzi negocjacje na temat obniżenia ceny biletów na przejazd pociągami pospiesznymi do poziomu opłat za zwykły pociąg osobowy.
 
  Beata Krzemińska
  rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

  4 września 2007 r.  

 
 
 
 


Dzisiaj jest: piątek, 23-08-2019
Wywiad Tygodnia

Sejmik

Kontrakt Terytorialny

Baner - Portal video

ZIT


Rok Jana Pawa II

Nagrody i Medale

Loty Bydgoszcz - Frankfurt

Razem dla Regionu

Katalog konkursowy

Baner - Rzecznik informuje

Baner - Link do galerii zdj

Internetowy atlas wojewdztwa kujawsko-pomorskiego

Nasza Energia

Konkurs Innowacyjna Marka Regionu InnoMaRe

Inne ważne linki

Statystyki strony
odwiedzających: 126233474
 
 
(C) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2007