TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kujawsko-Pomorskie Archiwum
 
Menu główne
Aktualności
Powiaty i gminy
O województwie
Nasze symbole
     Link - informacje o województwie w języku angielskim   Link - informacje o województwie w języku niemieckim   Link - informacje o województwie w języku francuskim
     Link - informacje o województwie w języku hiszpańskim   Link - informacje o województwie w języku rosyjskim   Link - informacje o województwie w języku fińskim
Samorząd Województwa
Statut Województwa
Zarząd Województwa
Urząd Marszałkowski
Jednostki organizacyjne
Menu tematyczne
Informacje prasowe
Turystyka
Planowanie Strategiczne i Przestrzenne
Promocja
Współpraca Międzynarodowa / International Cooperation
Budżet, finanse
Mienie Województwa
Kultura
Edukacja
Sport
Zdrowie
Sprawy Społeczne
(Nie)pełnosprawni
(Nie)pełnosprawni - archiwum
Rolnictwo i obszary wiejskie
Geodezja i Kartografia
Ruch drogowy
Infrastruktura
Środowisko
Społeczeństwo Informacyjne
Zamówienia publiczne - archiwum
Patronat Marszałka
Organizacje Pozarządowe
e-Urząd
ISO
Etyka
Kadry Urzędu
Badanie satysfakcji Klienta
Nasze analizy
Bezpieczeństwo
Zakupy
Polityka plików cookies
Kalendarz wydarzeń
« < Sierpień 2019 > »
P W Ś C P S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
 
Nasze portale

Baner - Biuletyn Informacji Publicznej


Informacje


Baner - Niebieska Linia



 
Rozmowy z PKP o rozkładzie jazdy utknęły w martwym punkcie Drukuj
Rozmowy na temat uzgodnienia przyszłorocznych kolejowych rozkładów jazdy -  prowadzone przez samorząd naszego województwa i  samorząd województwa pomorskiego z udziałem operatorów kolejowych, którzy w przyszłym roku będą obsługiwać regionalne połączenia pasażerskie w tych regionach - zakończyły się połowicznym sukcesem.Uzgodnienia dotyczące pociągów międzywojewódzkich zostały na razie zawieszone, bo spółka PKP Przewozy Regionalne nie zdecydowała się na ujawnienie swojej dokumentacji.

  Spotkanie uzgodnieniowe, którego gospodarzem była zarządzająca polską państwową siecią kolejową spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, odbyło się 22 sierpnia w Gdańsku. Za stołem usiedli przedstawiciele konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, które od przyszłego roku będzie obsługiwało część przewozów regionalnych w naszym regionie, przedstawiciele spółki PKP PR, która obsługuje takie połączenia w województwie pomorskim (na podstawie trzyletniej umowy ramowej), a także negocjatorzy z urzędów marszałkowskich obu zainteresowanych województw. Kujawsko-Pomorskie reprezentował naczelnik Wydziału Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Tomasz Moraczewski, Pomorskie Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.
  Rozmowy były trudne i trwały ponad sześć godzin. Udało się uzgodnić kwestie dotyczące połączeń regionalnych, które na końcowych odcinkach przekraczają administracyjne granice województw. Chodzi o relacje Tuchola-Chojnice, Laskowice-Czersk, Wierzchucin-Kościerzyna i Grudziądz-Malbork. Przyjęto, że na dwóch pierwszych liniach pasażerów wozić będzie PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, a na dwóch pozostałych przewoźnik wybrany przez Pomorskie, czyli PKP PR. Zgoda na takie rozwiązanie to gest marszałka Piotra Całbeckiego w stronę kolejowych związków zawodowych – umożliwi ono bowiem PKP utrzymanie lokomotywowni w Grudziądzu, co oznacza zachowanie związanych z nią miejsc pracy.
  Problemem pozostały natomiast połączenia międzywojewódzkie, obsługiwane przez pociągi pospieszne. Operatorem tych połączeń jest wyłącznie PKP PR, a odpowiada za nie Ministerstwo Transportu. Przejazdy tych pociągów mają pierwszeństwo w zajmowaniu torów przed pociągami regionalnymi. Brak porozumienia może oznaczać w tym przypadku, że pospieszne „rozjadą” plan regionalnych połączeń. Ponieważ takie pociągi nie zatrzymują się w mniejszych miejscowościach, oznaczałoby to problemy mieszkańców naszego regionu, dojeżdżających koleją do pracy, do szkoły czy na zakupy.
  Istnieje realna groźba, że ten czarny scenariusz może się spełnić. W trakcie burzliwej debaty okazało się, że spółka PKP PR nie chce ujawnić żadnych oficjalnych dokumentów, pokazujących jej przyszłoroczne plany dotyczące rozkładu jazdy. Reprezentujący nasz samorząd wojewódzki naczelnik Tomasz Moraczewski  zaproponował w tej sytuacji, by – na potrzeby tych negocjacji - uczestniczące w negocjacjach strony udostępniły sobie wzajemnie wykresy planowanych na 2007 r. połączeń. Przedstawiciele PKP PR oświadczyli, że muszą mieć na to zgodę kierownictwa spółki, więc negocjacje utknęły na razie w martwym punkcie.
  - Jesteśmy poważnie zaniepokojeni stanowiskiem PKP PR. Należy się obawiać, że grupa PKP, która była dotąd monopolistą na rynku przewozów kolejowych, może stosować niezbyt czyste zasady gry rynkowej w celu utrudnienia funkcjonowania  konkurencji – komentuje marszałek Piotr Całbecki.
  Gdyby tak było, nie byłby to pierwszy taki przypadek. Po wygranym przetargu na przewozy regionalne w Kujawsko-Pomorskiem, PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska chciało odkupić od jednej ze spółek grupy PKP pięć wagonów. Choć są dowody, że wiele wagonów tej państwowej firmy stoi na bocznicach i niszczeje (patrz zdjęcia wykonane na jednej z bocznic w Toruniu), do transakcji nie doszło. Grupa PKP wolała raczej stracić pieniądze – niszczejące wagony tracą wartość, a konsorcjum chciało płacić żywą gotówką – niż pójść na ręką konkurentowi.

  Beata Krzemińska
  rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
 
1.
Fot. Freepress

  27 sierpnia 2007 r.    

 
 
 
 


Dzisiaj jest: poniedziałek, 26-08-2019
Wywiad Tygodnia

Sejmik

Kontrakt Terytorialny

Baner - Portal video

ZIT


Rok Jana Pawa II

Nagrody i Medale

Loty Bydgoszcz - Frankfurt

Razem dla Regionu

Katalog konkursowy

Baner - Rzecznik informuje

Baner - Link do galerii zdj

Internetowy atlas wojewdztwa kujawsko-pomorskiego

Nasza Energia

Konkurs Innowacyjna Marka Regionu InnoMaRe

Inne ważne linki

Statystyki strony
odwiedzających: 126374531
 
 
(C) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2007