TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kujawsko-Pomorskie Archiwum
 
Menu główne
Aktualności
Powiaty i gminy
O województwie
Nasze symbole
     Link - informacje o województwie w języku angielskim   Link - informacje o województwie w języku niemieckim   Link - informacje o województwie w języku francuskim
     Link - informacje o województwie w języku hiszpańskim   Link - informacje o województwie w języku rosyjskim   Link - informacje o województwie w języku fińskim
Samorząd Województwa
Statut Województwa
Zarząd Województwa
Urząd Marszałkowski
Jednostki organizacyjne
Menu tematyczne
Informacje prasowe
Turystyka
Planowanie Strategiczne i Przestrzenne
Promocja
Współpraca Międzynarodowa / International Cooperation
Budżet, finanse
Mienie Województwa
Kultura
Edukacja
Sport
Zdrowie
Sprawy Społeczne
(Nie)pełnosprawni
(Nie)pełnosprawni - archiwum
Rolnictwo i obszary wiejskie
Geodezja i Kartografia
Ruch drogowy
Infrastruktura
Środowisko
Społeczeństwo Informacyjne
Zamówienia publiczne - archiwum
Patronat Marszałka
Organizacje Pozarządowe
e-Urząd
ISO
Etyka
Kadry Urzędu
Badanie satysfakcji Klienta
Nasze analizy
Bezpieczeństwo
Zakupy
Polityka plików cookies
Kalendarz wydarzeń
« < Sierpień 2019 > »
P W Ś C P S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
 
Nasze portale

Baner - Biuletyn Informacji Publicznej


Informacje


Baner - Niebieska Linia



 
Bliżej do BiT City Drukuj
Powstało studium wykonalności przebiegu bydgosko-toruńskiej kolei metropolitalnej BiT City. To podstawa do aplikowania o europejskie pieniądze na ten ważny dla regionu projekt.
Studium przygotowała wyłoniona w trybie przetargu firma Biuro Inżynierii Transportu Pracownia Projektowa Cejrowski&Krych. Dokument zawiera pięć podstawowych rozwiązań połączenia kolejowego Bydgoszczy z Toruniem.

Cztery z nich łączą stolice województwa przez Solec, w znacznej części po istniejących torach, jeden zakłada ułożenie torów na prawym brzegu Wisły, przez Przysiek i Fordon. Wariant określany przez pracownię jako podstawowy to wykorzystanie istniejącej trasy Bydgoszcz Główna – Solec – Toruń Wschodni, po uprzednim jej zmodernizowaniu do standardu umożliwiającego rozwijanie prędkości do 160 kilometrów na godzinę. Integralną częścią tak zaprojektowanego połączenia byłby tramwaj dowożący pasażerów do Fordonu. Jedną z wariacji tego rozwiązania jest przedłużenie linii do stacji Bydgoszcz Lotnisko z jednej oraz Toruń Północ z drugiej strony.
  Studium wykonalności zamówiły i partycypują w nim wspólnie samorząd województwa, samorządy Bydgoszczy i Torunia oraz publiczne Polskie Linie Kolejowe. Dokumentację otrzymali już prezydenci obu miast.
  Studium to pierwszy krok do stworzenia BiT City. Kolejnym będzie aplikacja o unijne wsparcie do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-13. Mamy szansę na te pieniądze, bo program zakłada m. in. dofinansowanie przyjaznego środowisku transportu publicznego w obszarach metropolitalnych.
 
  Beata Krzemińska
  p. o. dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej i Promocji
  rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego  

 

 
 
 
 


Dzisiaj jest: niedziela, 18-08-2019
Wywiad Tygodnia

Sejmik

Kontrakt Terytorialny

Baner - Portal video

ZIT


Rok Jana Pawa II

Nagrody i Medale

Loty Bydgoszcz - Frankfurt

Razem dla Regionu

Katalog konkursowy

Baner - Rzecznik informuje

Baner - Link do galerii zdj

Internetowy atlas wojewdztwa kujawsko-pomorskiego

Nasza Energia

Konkurs Innowacyjna Marka Regionu InnoMaRe

Inne ważne linki

Statystyki strony
odwiedzających: 125990907
Aktualnie jest 1 gość online
 
 
(C) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2007