TA STRONA UŻYWA COOKIE

X Nie pokazuj więcej
Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Kujawsko-Pomorskie Archiwum
 
Menu główne
Aktualności
Powiaty i gminy
O województwie
Nasze symbole
     Link - informacje o województwie w języku angielskim   Link - informacje o województwie w języku niemieckim   Link - informacje o województwie w języku francuskim
     Link - informacje o województwie w języku hiszpańskim   Link - informacje o województwie w języku rosyjskim   Link - informacje o województwie w języku fińskim
Samorząd Województwa
Statut Województwa
Zarząd Województwa
Urząd Marszałkowski
Jednostki organizacyjne
Menu tematyczne
Informacje prasowe
Turystyka
Planowanie Strategiczne i Przestrzenne
Promocja
Współpraca Międzynarodowa / International Cooperation
Budżet, finanse
Mienie Województwa
Kultura
Edukacja
Sport
Zdrowie
Sprawy Społeczne
(Nie)pełnosprawni
(Nie)pełnosprawni - archiwum
Rolnictwo i obszary wiejskie
Geodezja i Kartografia
Ruch drogowy
Infrastruktura
Środowisko
Społeczeństwo Informacyjne
Zamówienia publiczne - archiwum
Patronat Marszałka
Organizacje Pozarządowe
e-Urząd
ISO
Etyka
Kadry Urzędu
Badanie satysfakcji Klienta
Nasze analizy
Bezpieczeństwo
Zakupy
Polityka plików cookies
Kalendarz wydarzeń
« < Lipiec 2019 > »
P W Ś C P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
 
Nasze portale

Baner - Biuletyn Informacji Publicznej


Informacje


Baner - Niebieska Linia



 
Tory coraz szybsze Drukuj
 Tani, ekologiczny i bezpieczny transport kolejowy jest sensowną alternatywą dla transportu kołowego także, a może nawet przede wszystkim, w dziedzinie komunikacji pasażerskiej. Dlatego samorząd województwa - we współpracy ze spółkami kolejowymi i lokalnymi samorządami – prowadzi działania na rzecz poprawy jego standardu i oferty. Są wśród nich inwestycje na przecinających region liniach kolejowych. 

- Ze względu na wiele lat niedoinwestowania konieczne jest nadrobienie zaległości – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. Efektem jest podnoszenie rozwijanej przez pociągi prędkości, znaczne skrócenie podróży i zwiększenie bezpieczeństwa podróżowania.

W Kujawsko-Pomorskiem trwają obecnie roboty na dwóch newralgicznych z naszego punktu widzenia trasach: kluczowym dla powodzenia kolejowej części BiT City odcinku Bydgoszcz-Toruń linii kolejowej nr 18 i istotnym dla lokalnych społeczności odcinku Grudziądz-Chełmża linii kolejowej nr 207. W przygotowaniu inwestycja dotycząca linii Inowrocław –Toruń - Jabłonowo Pomorskie.   

Rewitalizacja trasy Toruń-Bydgoszcz

Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 18 Kutno-Piła na odcinku Toruń-Bydgoszcz”. Zadanie, którego koszt wynosi 147,4 mln złotych, realizuje zarządca krajowej infrastruktury kolejowej, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Toruń-Bydgoszcz to pierwszy w kraju odcinek torów wpisany na listę przeznaczonych do rewitalizacji ze środków Unii Europejskiej.

Marszałkowska administracja regionu aktywnie lobbowała na rzecz tego gruntownego remontu trasy, która nie była pierwotnie objęta żadnym programem napraw. Dzięki wsparciu inicjatywy JASPERS, PKP PLK zgodziła się na przeprowadzenie rewitalizacji linii. Celem projektu jest przywrócenie prędkości 120 kilometrów na godzinę dla pociągów pasażerskich i  100 kilometrów na godzinę dla pociągów towarowych, co oznacza skrócenie czasu przejazdu o 20 minut. Dodatkowym efektem jest zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia środowiska.

Zakończenie inwestycji to początek przyszłego roku. Więcej tutaj
 

 
 
Gruntowny remont trasy Grudziądz-Chełmża

Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Wartość inwestycji to 95,8 mln złotych. Celem jest uzyskanie w ruchu pasażerskim prędkości rozkładowej 100 kilometrów na godzinę, z czym wiąże się skrócenie czasu przejazdu na tej trasie o około 20 minut. Oprócz samych torów rewitalizacja obejmuje modernizację związanej z nimi infrastruktury, w tym przebudowę przejazdów i peronów oraz instalację nowych urządzeń zapewniających bezpieczeństwo ruchu.

Zakończenie inwestycji w grudniu 2014. Więcej tutaj

Remont trasy Inowrocław – Toruń - Jabłonowo Pomorskie (w przygotowaniu)

Projekt finansowany jest w ramach POIiŚ. Efektem rewitalizacji będzie skrócenie czasu przejazdu na odcinku z Inowrocławia do Jabłonowa o około 25 minut. Za dwa lata pociągi z Inowrocławia do Torunia i dalej do Jabłonowa Pomorskiego pojadą po nowych torach z prędkością 120 kilometrów na godzinę. Roboty rewitalizacyjne, które pozwolą na przywrócenie parametrów technicznych linii, obejmują odcinek o długości 92 kilometrów. Będzie się to wiązało z wymianą torów o łącznej długości ponad 109 kilometrów. Remont obejmuje również szesnaście obiektów inżynieryjnych: most, sześć wiaduktów, osiem przepustów i przejście pod torami. Wymienionych zostanie 75 rozjazdów, a 55 przejazdów kolejowych zostanie poddanych remontowi. Umowa dotycząca realizacji, na kwotę 201,5  mln złotych, została podpisana pod koniec kwietnia 2013.

Informacja o pozostałych inwestycjach torowych tutaj.

Na zdjęciach modernizacja linii nr 18 Bydgoszcz-Toruń; fot. z zasobów Urzędu Marszałkowskiego

Departament Transportu Publicznego
i Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego


19 sierpnia 2013 r.

 
 
 
 


Dzisiaj jest: środa, 17-07-2019
Wywiad Tygodnia

Sejmik

Kontrakt Terytorialny

Baner - Portal video

ZIT


Rok Jana Pawa II

Nagrody i Medale

Loty Bydgoszcz - Frankfurt

Razem dla Regionu

Katalog konkursowy

Baner - Rzecznik informuje

Baner - Link do galerii zdj

Internetowy atlas wojewdztwa kujawsko-pomorskiego

Nasza Energia

Konkurs Innowacyjna Marka Regionu InnoMaRe

Inne ważne linki

Statystyki strony
odwiedzających: 124290806
Aktualnie jest 1 gość online
 
 
(C) Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2007